|
|
| Säljakt |
 |
| Fiske Säljakt |
 |
|
1930-talet |
 |
|
Okänd |
 |
| Storön |  |
| Att vara säljägare ute på havsisarna innebar att man kunde få driva omkring på Bottenhavet. Det berättas att man ibland kunde hamna långt neråt Finska kusten. Att vara säljägare var också ett hårt och slitsamt liv, man skulle tåla hårt väder och kyla, allt krävde noggrann planering av proviant och annan livsnödvändig utrustning. Här ser man hur packisen tornat upp sig till väldiga isberg som var svåra att ta sig förbi. Bildarkivet tar gärna emot kompletterande information om bilden. |  |
| Kalix kommun / Bildarkivet |  |
| Kalix kommun / Bildarkivet |  |
| Påsiktsbild |  |
| 3228 |
|