|
|
| Säljakt |
 |
| Fiske Säljakt |
 |
|
1930-talet |
 |
|
Okänd |
 |
| Storön |  |
| Att vara säljägare ute på havsisarna innebar att man kunde få driva omkring på Bottenhavet. Det berättas att man ibland kunde hamna långt neråt Finska kusten. Att vara säljägare var också ett hårt och slitsamt liv, man skulle tåla hårt väder och kyla, allt krävde noggrann planering av proviant och annan livsnödvändig utrustning. Men oftast var det ett rent nöje när vårsolen stekte jägarna kraftigt brunbrända. Bildarkivet tar gärna emot kompletterande information om bilden. |  |
| Kalix kommun / Bildarkivet |  |
| Kalix kommun / Bildarkivet |  |
| Påsiktsbild |  |
| 3223 |
|